Passa al contingut principal

TASCA 9 Vint-i-sis de març de dos mil vint

Bon dia!
Avui us he de dir, abans de començar, que en el full d'endevinetes hi havia una errada. A la primera endevineta havia de dir "Tinc fulles i no soc arbre". Ahir en Marc se'n va adonar i em va escriure per avisar-me. 
En aquest correu teniu totes les fotos de les respostes. També teniu la "postal" del segon enigma, amb el número 33.

Matemàtiques.
Resposta a l'enigma d'ahir número 57:
El cuc africà té una longitud de 625 cm. (això vol dir més de 6 metres!) Es tractava de multiplicar 25x25. Ho has encertat? Espere que sí!

Avui la pregunta també és de longitud. Copia-la (recorda que està a dins la postal) , escriu la hipòtesi (el que tu penses) i després, amb l'ajuda de la pista intenta esbrinar la solució realitzant els càlculs que et siguin necessaris.
Pista: La longitud del riu Blau de la Xina, que fa 5800 km, és dues vegades la del Danubi. 

Socials
Autocorregeix l'exercici 2 de la pàgina 106
Aquestes són les paraules que falten per completar les frases

*terme, població, ajuntament
*serveis
*aigua, clavegueram, enllumenat, deixalles, netejar

*províncies, Comunitats Autònomes
*Unió Europea
*democràcia, monarquia, Cap de l'Estat, Parlament

Per acabar el tema de socials vull que facis l'exercici 5 de la pàgina 107. Es tracta de posar per parelles la lletra amb el número. Exemple:
Lletra h + número 16 = Illes Balears

Per avui això és tot.

Una abraçada virtual!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ARA CRIATURES

Passos per establir un vincle segur amb el vostre fill o filla: Transmet-li explícitament el teu amor: digues-li que l’estimes i que et sents orgullós d’ell o d’ella. Ensenya-li a regular les emocions, és a dir, a identificar-les i a saber què fer-ne. Dedica-li temps, tant com puguis, i temps de qualitat. Ofereix-li espais i contextos en què se senti segur i protegit. Sigues empàtic i sensible a les seves necessitats i dona-hi resposta. Assumeix el rol de pare o mare i no pretenguis ser el seu amic. Estableix uns límits clars. Respecta’l, accepta’l i valora’l tal com és. No el sobreestimulis omplint-lo d’extraescolars o altres activitats lúdiques. Afavoreix la seva autonomia. I aquí l'article complet. Pitja l'enllaç: NI EMMARATS NI EMPARATS, NENS SEGURS I AUTÒNOMS

EL NOSTRE PASSAT RECENT

A classe hem parlat del nostre passat. Hem muntat una petita exposició amb objectes que utilitzàvem nosaltres de petits i també alguns dels nostres pares i de les mestres.

MULTIPLICA JUGANT

En aquest ENLLAÇ