Passa al contingut principal

TASCA 11 Trenta de març de dos mil vint


Bon dilluns Lleons i Lleones!

Aquí teniu les tasques per avui.

Matemàtiques


Resposta a l'enigma 41 de divendres:
L'abella reina viu uns 5 anys aproximadament. I en aquest cas es tractava d'adonar-se'n que la pista estava malament. Guiem va ser el primer que m'ho va dir i se'n va adonar. Gràcies!
La pista seria : Un goril·la que viu 10 anys viu el doble que l'abella.
Alguns de vosaltres ho vareu encertar ja en la vostra hipòtesi! 


El següent enigma/pregunta (número 34) tracta de gent gran. Primer, com sempre, copia la pregunta  (recorda que està a dins la postal) , escriu la hipòtesi (el que tu penses) i després, amb l'ajuda de la pista intenta esbrinar la solució realitzant els càlculs que et siguin necessaris.


Pista: Aquesta persona va néixer el 1875 i va morir el 1997.


Matemàtiques


Del Quadernet de Matemàtiques has de fer la pàgina 44. Adjunte la foto de la pàgina per a n'Alejandro i na Lucía que no tenen el llibre igual.

Català

Corregeix les preguntes del tema 8

Solucions

1. Quan va néixer l'escriptura? L'escriptura va néixer fa més de 6000 anys.
2. A quina regió? L'escriptura va néixer a una regió anomenada Sumèria.
3. Quin creus que és el motiu del naixement de l'escriptura? Havien d'apuntar moltes coses i tot i que tenien molta memòria els començava a fallar.
4. Com es deien els encarregats d'escriure i copiar? Els encarregats es deien escribes.
5. Quan de temps es necessitava estudiar per aprendre a escriure i llegir els jeroglífics? Per aprendre havien d'estudiar més de deu anys. 
6. Què és el papir? És una planta, les seves tiges mtentsolt resis eren utilitzades sobretot pels egipcis per escriure al damunt.
7. Qui va crear l'alfabet llatí que empleam? L'alfabet llatí que empleam el va crear els romans.
8. De què estava fet el pergamí? El pergamí estava fet pell prima d'ovella o de cabra.
9. Amb què escrivien a damunt del pergamí? A damunt el pergamí escrivien amb una ploma d'oca.
10. Per què creus que la planta del papir creix a devora els rius? Jo crec que creix a devora els rius perquè és una planta que necessita molta aigua per viure.

Visita aquest enllaç:

https://ca.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment

Copia al teu quadern verd el següent:

Jeanne Louise Calment (21 de febrer de 1875 - 4 d'agost de 1997) va ser una ciutadana francesa que va viure 122 anys i 164 dies (44.724 dies en total). Es tracta de la persona més longeva comprovada per la ciència fins al dia d'avui, d'acord amb els molts estudis i investigacions documentals que es van fer d'ella mentre vivia.

Resumeix La Biografia i l'Estat de salut (amb l'ajuda de l'enllaç de la viquipèdia)


Per avui això és tot. 

Espere que tingueu un bon dia i recordeu  fer els exercicis i el dictat de Walinwa.

Fins demà!



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TASCA 46 Vint-i-nou de maig de dos mil vint

Bon día Lleones i Lleons! MATEMÀTIQUES Avui toca l'ENIGMA 38 al Classroom També has de corregir-te la pàgina 61 i fer la 62 i 63 CATALÀ Lectogrup pàgines 49 i 50    PLÀSTICA Fes aquest exercici en el quadernet: https://www.youtube.com/watch? v=KnZQYXPJnXU     I si t'ha agradat,intenta fer aquesta lletra! https://www.youtube.com/watch? v=jr-zAzxfTVU    Mira el video que he adjuntat. ;-) Que passes un feliç cap de setmana!

EL NOSTRE PASSAT RECENT

A classe hem parlat del nostre passat. Hem muntat una petita exposició amb objectes que utilitzàvem nosaltres de petits i també alguns dels nostres pares i de les mestres.

TASCA 52 Vuit de juny de dos mil vint

Bon dilluns! Avui toca fer l'enigma 51 que tens al Classroom. També has de corregir les pàgines 68 i 69. Com sempre, has de mirar les solucions en el Classroom i corregir amb bolígraf vermell. Després has de fer les pàgines 70 i 71. Per fer els exercicis 3 i 4 t'aconselle que miris els dos vídeos. Està explicat pas a pas com fer-los. https://www.youtube.com/watch? v=piyQyLrdYZk https://www.youtube.com/watch? v=GOXKEgCIBLQ    Demà a les 10 hores us enviaré un enllaç de MEET . Farem una reunió curta per explicar-vos com fer un exercici d'expressió escrita en el Classroom. Espere que tothom pugui assistir. Salutacions!